Bazsalikom szörp - FecskeFészek

Bazsalikom szörp


A kedvenc helyemen helyünkön :), egy kis francia palacsintázóban ittam először zöldfűszer szörpöt, az egy nagyon finom zsálya szörp volt. Pár nappal ezelőtt megint ott jártam, megint zsálya szörpöt választottam az itallapról, és megint olyan finom volt, hogy eldöntöttem, én is készíteni fogok otthon valamilyen zöldfűszerből készült italt. Elkezdtem kutakodni, hogy milyen kipróbált receptek vannak, és elsőként a bazsalikomot választottam, mert már lelki szemeim előtt láttam, ahogy a jéghideg, eperdarabokkal felturbózott bazsalikom szörpöt kortyolgatom.

Íme a recept:
2 liter víz
1 kg cukor ( most sima kristálycukor, később kipróbálom majd barna- ill. nyírfacukorral is)
1 lime leve
2 marék bazsalikomlevél

A vízből és a cukorból cukorszirupot főztem. Ezzel a mennyiségű vízzel kevésbé lett szirupos, inkább hígabb lett.
Az elkészült szirupot hagytam visszahűlni olyan 60 fokosra.
Miután lehűlt a víz, jöhetnek bele a megmosott, összetépkedett bazsalikomlevelek, és az egy lime leve. Pár percig hagytam lefedve ázni, majd jöhet a botmixer. Jól összeturmixoltam az egészet, úgy ahogy van. Úgy döntöttem nem szűröm le, mert kicsit kevésnek találtam ezt a bazsalikom mennyiséget, így jobbnak tartottam, ha benne maradnak a kis darabok, hátha még intenzívebb íze lesz így. Az üvegeket lobogó forró vízzel átmostam, és még melegen töltöttem bele az elkészült szörpöt.

Ma már meg is kóstoltam, és arra jutottam, hogy van még mit tökéletesíteni rajta. Nagyon finom lett, de ez a víz illetve cukor mennyiség elbír még majd több bazsalikomot is, így inkább limonádé jellege lesz az ebből készült hígított üdítőnek. Illetve legközelebb még kicsit tovább hűtöm a szirupot, és csak utána teszem bele a leveleket, úgy a szép zöld szín talán még harsányabb marad. A turmixolós, és nem szűrős módszer viszont biztosan maradni fog, mert szerintem így intenzívebb az eredmény.


Ez volt hát az első próbálkozás, legközelebb talán a rozmaringot próbálom ki, vagy keverek a bazsalikomhoz egy kis mentát is.
Kísérletezzetek bátran, elrontani nem lehet, az egyetlen titok szerintem az, hogy ne túl meleg folyadékba kerüljenek a növények.




You Might Also Like

0 megjegyzés