Olaszos vendégváró lepény - FecskeFészek

Olaszos vendégváró lepény

A minap egy kis baráti összejövetelre dobtam össze ezt a lepény-pizzaféleséget. Nagyon finomra sikerült, úgyhogy megosztom veletek. Bár a lehetséges feltétek száma határtalan, ez az összeállítás az én ízlésemhez szinte tökéletesen passzolt.



Hozzávalók:

  • 1 db készen kapható pizzatészta tekercs (én azt a nagymama fejes csomagolásút szoktam vásárolni, ha ilyen készen kapható tésztaféleségre vetemednék, eddig a réteslap és a leveles változat is bevált)
  • 2-3 ek. pesto
  • 200 ml tejszín
  • valamivel több mint 10 dkg cheddar sajt
  • 2 tojás
  • frissen őrölt bors
  • koktélparadicsom
  • szeletelt fekete erdei sonka ( vagy amilyen sonkát szerettek)
  • rukkola
A sütőt előmelegítettem 160 fokra.
A tejszínt, a lereszelt cheddar sajtot és a két tojást összekevertem egy kis sóval és frissen őrölt fekete borssal.
A pizzatészta lapot kiterítem egy tepsire, és bár sütőpapírra van tekerve, én a biztonság kedvéért még egy réteg papírt alá fektettem, hogy tuti ne folyjon szét. Ezután a széleit felhajtottam, és megpróbáltam egy kis peremet készíteni. Sikerült :)
A tésztát megkentem a pestoval, erre jöhet a tejszínes-sajtos-tojásos feltét, a széttépkedett sonkaszeletek, és a félbevágott koktélparadicsomok.
A tejszínes keverék kicsit sok lett, nem tettem rá mindet, viszont felolvasztva, egy kis tejföl és (sok) medvehagyma hozzáadásával nagyon finom mártogatót készítettem belőle.
Ha ez kész, mehet a sütőbe, bevallom elfelejtettem figyelni, hogy hány percre, de az aranybarnára pirult sajt és tésztaszél magáért beszélt.
Pár percig hagytam hűlni, csak azután szórtam rá a rukkolát.

Mire a vendégek megérkeztek, már csak langyos volt, de így is nagyon finom!


A maradék tejszínes sajtból főzött medvehagymás mártogató


You Might Also Like

0 megjegyzés