Omlós linzer házi lekvárral - FecskeFészek

Omlós linzer házi lekvárral

BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK NEKTEK :)

Mi ezzel a sütivel búcsúztattuk az évet!

Annyira szuper linzer készítő szettet kaptam a Nagymamámtól Karácsonyra, hogy azonnal ki kellett próbálnom. Mindenféle klassz kinyomó forma van benne, szóval elkezdtem a kísérletezést. Persze ezt is pont aznapra kellett időzítenem, amikor egyébként is komplett menüvel akartam elkészülni estére... persze így egész napos konyhai mókázás alakult ki ;) Meglepő módon, minden szuperül ment. Így zártuk az Évet!


Hozzávalók:
  • 25 dkg vaj/margarin (sütéshez való Venus-t használtam, nyilván, ha nem az utolsó nap akarok bevásárolni hozzá, akkor még normális vajat is kaptam volna)
  • 25 dkg cukor
  • 2 tojás
  • 2 tk vanília kivonat (nekem van saját, házi bibibiiii)
  • fél citrom leve
  • egy késhegynyi vanília őrlemény
  • 45 dkg liszt
Elkészítés:
  1. A cukrot, a tojásokat, a vaníliát, citromlevet és a nagyon puha vajat robotgéppel jól dolgozzuk össze. 
  2. Majd a lisztet kézzel gyúrjuk bele. Egy kicsit ragacsosabb a tészta, de lágy és ez fontos. 
  3. Töltsük meg a formakinyomót. Nem sütőpapírral bélelt, nem kivajazott tepsire nyomkodjuk ki. 
  4. Süssük kb. 170 fokon, 10-14 percig, míg a széle kicsit elkezd barnulni. Még melegen szedjük le a tepsiről!! (ez fontos, mert ha kihűl, akkor törni fog)
  5. Egy tányéron hagyjuk kihűlni a kekszeket, majd finom házi lekvárral tapasszunk össze egy-egy darabot. Fóliával takarjuk be és hagyjuk, hogy néhány óra alatt megpuhuljanak a kekszek. 
  6. Tálalás előtt megszórhatjuk porcukorral, úgy klasszul néz ki :)


You Might Also Like

0 megjegyzés