Citromos rozmaringos egészben sült csirke - FecskeFészek

Citromos rozmaringos egészben sült csirke

Ugye mindennek eljön egyszer az ideje. Annak még nem, hogy egyedül töltött káposztát készítsek (valamiért ez a mumusom, talán azért, mert a nagymamám istenien készíti, és nem akarok lebőgni). Viszont a csirke egészben való megsütésével most megbirkóztam. Igazán finom lett a végeredmény, úgyhogy fogok még ezzel kísérletezgetni tovább is J



A citrom & rozmaring & lime levél (!) párosítás nagyon ízletessé tette a csirke húsát, az illata meg mennyei volt.

  Hozzávalók 5-6 főre:
  • kb. 1,5 kg-os egész csirke (belsőségek nélkül)
  • 2 szál friss rozmaring
  • 2 db szárított lime levél
  • 1 fél citrom meghámozva
  • só, bors
  • kb. 5 dkg vaj
Elkészítés:

  1. A csirkét mossuk meg alaposan. Sózzuk be alaposan (én asztali szóróval simán meghintettem mindenhol).  Nyissuk szét a lábait és helyezzük bele a fél citromot, rozmaringot, lime leveleket.
  2. A vajat melegvíz felett a gőzben kissé olvasszuk meg. Annyira, hogy kézzel össze tudjuk keverni 0.5 tk sóval és 2 csipet borssal. Ezzel a keverékkel dörzsöljük be a csirkét mindenhol! Még a bőre alá is kenhetünk, ahol be tudunk nyúlni.
  3. Kössük össze a combokat, és fektessük egy kisebb tepsi aljára. Ahogy most is látjuk a képen, olyan helyzetében fektessük a tepsire.
  4. Az összes sütési idő nekem 2,5 óra volt (nagyjából 190 fokon). Kb. másfél órán át fedő alatt sütjük (én egy nagy jénait borítottam rá). Egy óra után fordítsuk meg. A másfél óra leteltével vegyük le róla a fedőt. Az utolsó egy órában fordítsuk meg legalább egyszer, és locsoljuk meg a levével a húst. A lényeg, hogy az utolsó 15 percben az a fele legyen felül, amit a tálaláskor is fent szeretnénk látni.
  5. Egészben tálalni a legszebb J
  6. Fogyasztás előtt viszont vegyük ki belőle a rozmaring szálakat és a citrom maradványokat.

  


You Might Also Like

0 megjegyzés