Bableves - FecskeFészek

Bableves

Ez előtt még nem készítettem otthon bablevest. Mindig azt hittem, hogy bonyolult elkészíteni. Aztán a hétvégén úgy adódott, hogy mégis belevágtam, kifaggattam a nagymamámat, hogy ő hogy készíti. Így meg tudom nyugtatni azokat, akik eddig - velem együtt - azt gondolták, hogy a bableves készítés nagydolog. Hát nem az. J
Hozzávalók 4 főre:
  • 15 db kockára vágott sertés lapocka
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 2 szál sárgarépa
  • 2 szál fehérrépa
  • 2 szem burgonya
  • 1 konzerv vörös bab (nagyjából öntsük le a levét)
  • 2-3 szál friss petrezselyem
  • 1,5 tk pirospaprika
  • 1 tk ételízesítő (ha alaplevünk van az még jobb, ebben az esetben nem vízzel öntjük fel, hanem alaplével)
  • 1 tk csípős pirosarany
Elkészítés:
  1. A húst tegyük oda, mintha pörköltet főznénk, tehát: a vöröshagymát tisztítsuk meg, kockázzuk fel. Kevés olyanok néhány percig dinszteljük, majd dobjuk rá a húst. Néhányszor keverjük meg, majd szórjuk rá a pirospaprikát. Ezt gyorsan keverjük el, és öntjük fel egy pohár vízzel. Adjuk hozzá a pirosaranyat és kevés sót. Mivel most levest készítünk, pótoljuk még a vizet, adjunk hozzá még kb. 2 pohárral.
  2. Fedő alatt kb. 25 perc alatt majdnem puhára fő a hús. Ekkor adjuk hozzá a megtisztított, kisebb darabokra vágott zöldségeket (répa, fehérrépa, krumpli). Keverjük bele az ételízesítőt. Öntsük fel annyi vízzel, hogy bőven ellepje a zöldségeket.
  3. Mikor megfőttek a zöldségek (ez kb. 10-15 perc, de kóstolgatással kiderül), adjuk hozzá a babot, főzzük még néhány percig, míg ez is kisség megpuhul. Keverjük hozzá a petrezselymet (én egészben tettem bele, nem aprítottam fel). Ha szükséges hígítsuk még vízzel, és adjunk hozzá sót. Forraljuk össze és kész is.
  4. Aki még ennél is sűrűbben szereti, készíthet rá rántást: kevés olajon 2 tk lisztet megpirítunk plusz egy kevés pirospaprikát,  és ráöntjük a levesre.
  5. Forrón friss kenyérrel tálaljuk.



You Might Also Like

0 megjegyzés