Pizza & Paradicsomszósz - FecskeFészek

Pizza & Paradicsomszósz

Gondolkodtam rajta, hogy ebből legyen-e bejegyzés a blogon vagy ne. Ezer meg ezer pizzareceptet lehet találni neten, szakácskönyvekben, mégis úgy döntöttem, legyen. 
Valamiért nem olyan egyszerű ez a pizzasütés. Az első néhány alkalommal nem voltam elégedett. Lehet azért, mert tényleg olyat szerettem volna már elsőre készíteni, mint amit a futár kihoz. Na de nem úgy van az! :) Ezt is gyakorolni kell.

Például, ha nem kelt meg a tészta, ne tedd be mikróba, hogy hátha ott összejön. Nem fog. (az ötlet nem az én fejemből pattant ki, úgy olvastam valahol) 
Valahol mindig elbénáztam…nem volt elég sós, túl ropogós lett.. De most végre eltaláltam, a kísérletezések nem voltak hiába!

Ez most csípős-paradicsomos alappal – nagyon egyszerű.

Tulajdonképpen azt szeretem a pizzában, hogy azt teszel rá, amit csak akarsz. Mindig hangulatomnak, akár szezonnak megfelelően dönthetek, vagy épp annak alapján, hogy mit találok a hűtőben.


 Pizza alaptészta hozzávalók 2db közepes pizzához:
  • 300 gramm liszt
  • 0,5 ek só
  • 30 g friss élesztő (szoba-hőmérsékletű)
  • 1,5 tk cukor
  • 2 dl  langyos víz
  • 2 ek extraszűz olivaolaj
Elkészítés:
  1. Egy edénybe szitáljuk bele a lisztet, keverjük hozzá a sót, a közepére készítsünk mélyedést.
  2. Egy kancsóban a langyos vízhez adjuk hozzá a cukrot, olajat, élesztőt. Jól keverjük el, hagyjuk 2-3 percet állni.
  3. Öntsük bele a mélyedésbe, és villával apránként keverjük össze a liszttel. Mikor összeállt a tészta, tegyük ki lisztezett munkalapra és gyúrjuk össze.
  4. Az edény alját lisztezzük be, tegyük bele a tésztát, és szórjunk lisztet a tetejére is. Legalább 45 percig melegebb helyen hagyjuk duplájára kelni.
  5. Kelesztés után válasszuk két adagra a tésztát, készítsünk belőle egy gömbformát, majd nyújtsuk ki. Tegyük sütőpapírral bélelt tepsire.
  6. Amit én feltétként rátettem: csípős paradicsomszósz, pulykamell sonka, paradicsomkarikák, felkarikázott újhagyma (zöldje is), felszeletelt olivabogyó, reszelt trappista sajt. Oregánóval szórtam meg a végén.
  7. Kb. 20 perc alatt 180 fokon megsütjük.
Paradicsomszósz hozzávalók:
  • 150 ml paradicsompüré
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 tk bazsalikom
  • csipetnyi chili por
  • só, bors
  • 0,5 tk liszt
Elkészítés: 
  1. A paradicsompürét felforraljuk, egy kevés vízben elkevert liszttel sűríthetjük, ha szükséges. Fűszerezzük sóval, borssal, chilivel és bazsalikommal. Nyomjunk bele 2 gerezd fokhagymát. 

You Might Also Like

0 megjegyzés