Klasszikus: Tökfőzelék - FecskeFészek

Klasszikus: Tökfőzelék

A nagymamám most biztosan nagyon csodálkozna, ha látná, hogy épp egy tökfőzelék receptet írok. 
Nekem nem a menza jut eszembe erről a finomságról, hanem egy történet, amit a nagyi mesél mindig. Nagyon válogatós gyerek voltam, durván. Persze a tökfőzeléket pláne nem akartam megenni, eleinte nem is voltam hajlandó megkóstolni. Aztán mami bevetett egy trükköt: Kislányom, annyi fasírtot ehetsz, ahány kanál tökfőzeléket megeszel hozzá. Hm. Ugye egy fasírt az nem fasírt. Végülis két kanál főzelékkel csak megbirkóztam mindig. Évente egyszer… maximum kétszer. 

Ma már magam is elkészítem, sőt jóízűen meg is eszem. 

 Hozzávalók 3 főre:

  • 1 kg gyalult tök
  • 1 kisebb fej vöröshagyma
  • 2 ek tejföl
  • 1 púpos tk liszt
  • 1 kis maroknyi kapor
  • fasírt vagy sült virsli feltétnek
Elkészítés:
  1. A kis kockákra vágott hagymát kevés olivaolajon dinszteljük meg, öntsük rá a gyalult tököt. Valószínűleg elég vizet fog engedni, de ha mégsem, tegyünk rá egy keveset. Nem kell, hogy teljesen elfedje a víz a tököt. 
  2. Keverjük hozzá a kaprot és sózzuk ízlés szerint. 
  3. Egy mixerben kb. 1 deci langyos vízben keverjünk el lisztet és tejfölt. Mikor már megfőtt a tök öntsük rá a tejfölös keveréket, forraljuk össze. Vízzel hígítsuk olyan állagúra, ami nekünk tetszik. (Kóstoljuk meg és sózzuk még meg, ha szükséges.)


You Might Also Like

0 megjegyzés