Medvehagyma krémleves - FecskeFészek

Medvehagyma krémleves

Határozottan megállapíthatjuk, hogy kitört a vadfokhagyma láz egy ideje. Mint sok recept blogunkon, ez is azok közé tartozik, amit az „életem első...” félék közé sorolok.


Amikor bébicsirke recepteket nézegettem, jött az ihlet. Vettem is egy szép nagy csokor medvehagymát, és bele is kezdtem a próbálkozásba. A medvehagyma krémlevest egy kis zellerzölddel ízesítettem még. Rettentő egyszerű elkészíteni, és még gyors is. Az egészségességéről meg már nem is beszélek :)

Nagyon friss :)
Hozzávalók 4 főre:
  • 10-13 levél friss medvehagyma (1 levél a tálaláshoz)
  • 3 szem közepes krumpli
  • 2 szál zeller zöldje
  • 1 tk ételízesítő
  • só, bors
  • 1 dl tejszín
  • 5-10 dkg krémfehérsajt
  • reszelt sajt a tálaláshoz


Elkészítés:
  1. A medvehagymát mossuk meg és vágjuk csíkokra. A burgonyát pucoljuk meg, tisztítsuk és kockázzuk fel. Kb. 1,5-2 liter vízben tegyük oda főni. Mikor felforrt adjuk hozzá a fűszereket, dobjuk bele a zellerzöldjét.
  2. Mikor megfőtt a krumpli, turmixoljuk le az egészet. Közben adjuk hozzá a tejszínt és a krémfehérsajtot. Rotyogtassuk össze és már kész is.
  3. Tálalás előtt egy tányér levesre szórjunk rá egy kevés medvehagymát, és reszeljünk egy kis sajtot is a közepére. 

You Might Also Like

0 megjegyzés