Baconos-lilahagymás pogácsa - FecskeFészek

Baconos-lilahagymás pogácsa

Szülinapi buli volt a hétvégén, ezért nem volt mit tenni, nekiveselkedtem és sütit sütöttem. Volt torta és muffin is, de amit igazi sikerként könyvelhettem el az a címadó sós rágcsa, a pogácsa volt. Be kell valljam, sosem csináltam még, és amikor nekiláttam a recept keresésnek, meg is ijedtem, mert -türelmetlen ember lévén - nem különösebben kedvelem a dagasztós, kelesztős recepteket. 

Nagy szerencsémre az alapot végül az anyukám által gondosan összegyűjtögetett receptek füzetében találtam meg. Mint kiderült annak idején egy gyerekkori barátnőm anyukájától kapta meg. No ezt fogtam, és addig kevertem-kavartam, amíg megszületett a gyors pogácsa receptje. Íme:

Havas tavaszi napokon,
vagy bulirágcsának is perfekt



Recept:


·      15 dkg felkockázott bacon
·      1 lilahagyma
·      30 dkg liszt
·      10 dkg vaj
·      2,5 dl meleg víz
·      3 tojás
·      15 dkg fütölt sajt reszelve
·      egy csipet só
·      frissen őrölt bors
·      1 tk sütőpor

1, A lilahagymát felkockázom. Egy serpenyőben elkezdem sütni a bacont, majd hozzáadom a hagymát és ropogósra sütöm őket együtt. Félretesszük.

2, Felolvasztom a vajat, majd hozzáadom a sót és a vizet. Egy tálban felverem a három tojást a borssal.

3, Egy nagy tálba beleöntöm a lisztet, és a sütőport, majd folyamatos keverés mellett hozzáadom az olvasztott vajat, a tojásokat, majd a sajtot. Amikor már egybeáll, jó alaposan keverjük el benne a baconos-hagymás keveréket.

4, Melegítsük elő a sütőt 160 fokra, majd egy sütőpapírral bélelt tepsibe kis halmokként helyezzük a tésztát. A halmok formázását két evőkanállal oldhatjuk meg. Süssük amíg megbarnul a teteje, nagyjából 20-25 percig.    

You Might Also Like

0 megjegyzés