Paradicsomos tonhalas penne, lime levével bolondítva - FecskeFészek

Paradicsomos tonhalas penne, lime levével bolondítva



"Nem ígérhetek mást csak vért, erőfeszítést, verítéket és könnyeket!" 
- Winston Churchill



Na ezt szinte teljes mértékig megtapasztaltam tegnap, amikor életem első megrendelését igyekeztem teljesíteni. Az egész történet abból indult ki, hogy elfelejtettünk ebédet rendelni, pedig a kolléganőm már rég kinézte magának a tonhalas tésztát, ami nagy kedvence. Sebaj, végülis csak konyítok valamit a szakácskodáshoz, szóval felajánlottam, hogy megfőzöm neki másnapra. Aztán a konyhában beütött a krach, ami elromolhat az elromlott, ráadásul a végeredménnyel is teljesen elégedetlen voltam. Szerencsére ez csak addig tartott, amíg ma behoztam a hatalmas adag szószt, ugyanis az ízek összeértek, a színek kiteljesedtek, és mondhatom, hogy remek ebédet fogyasztottunk el együtt az irodán. Most már többször fogok rendelés helyett én főzni a többieknek... :)


Közelről
Még közelebbről



Recept: (2-3 főre)

·         50 dkg paradicsom
·         1 kis csomag olivabogyó
·         1 vöröshagyma
·         4 fokhagyma
·         1 lime
·         1 doboz tonhalkonzerv
·         6-7 bazsalikomlevél
·         olivaolaj
·        
·         bors
·         30 dkg Penne

1, (A receptet nem sorolom az ötpercesek közé, de csak mert sokat kell pepecselni a hozzávalók felvagdosásával.) Aprítsuk fel a hagymát, kockázzuk fel a paradicsomot, és hajszálvékonyra szeleteljük fel a fokhagymát. Ezután olivaolajon üvegesre pirítjuk a hagymát, majd hozzáadjuk a paradicsomot, és addig főzzük amíg levet ereszt. Ekkor hagyjuk kissé elfőni, majd tegyük a turmixgépbe, és 1 perc alatt daráljuk le – azaz maradjon valamennyire darabos.

2, A tonhalat saját olaján pirítsuk át egy edényben, közben facsarjuk rá a lime levét és adjuk hozzá a fokhagymaszeleteket. Ha ez megvan, öntsük rá a paradicsomos szószt és főzzük össze. Miközben fő, adjuk hozzá az apróra vágott bazsalikomot, sót és borsot.

3, Az ízek ezután szépen összeforrnak. Érdemes pár órával, az étkezést megelőzően elkészíteni, ugyanis kell egy kis idő az ízeknek, hogy összeérjenek. Nem jellemző a karakteres „hal íz”, amit sokan nem szeretnek, ezért érdemes kóstoltatni akár finnyásabb rokonokkal is.

You Might Also Like

0 megjegyzés