Mézes-chilis sült dinnye, házi fagylalttal - FecskeFészek

Mézes-chilis sült dinnye, házi fagylalttal

Hát jó bonyolult nevet kapott a mai fogás, de ez senkit ne rettentsen el. Főleg megjön hozzá a kedvetek, ha megtudjátok, hogy az elkészítéséhez nagyjából 10 percnyi munka szükséges...

Valamelyik reggel megláttam, hogy van a hűtőben egy szép sárgadinnye. Tök jó, majd megesszük sonkával, vagy magában, mindig jó. De azért egy kicsit unalmas is. Aztán beugrott, hogy a dinnye, meg a sütőtök egészen hasonló állagúak, miért ne lehetne ezt is megsütni? Végülis erről, a kísérletezésről szól a konyhaművészet, ha elrontom, akkor ebből is tanultam. Meg is csináltam, fagyival tálaltam, és örömmel tudathatom veletek, hogy a tesztközönség és jómagam is teljesen odáig voltunk érte. Aztán másnap megint megcsináltam, de most én csináltam meg a fagyit is, egy másik, számomra igen kedves blog tippje alapján. Hát azt kell mondjam, főnyeremény. Otthon töltött nyárestéken kitűnő nassként szolgál.




Recept: (2-3 fő részére)

·         fél sárgadinnye
·         1 ek folyékony méz
·         1 késhegynyi chili
·         2 banán
·         néhány szem málna

A dinnye:

1, Melegítsük elő a sütőt, 180 fokra, ha van, használjuk a légkeveréses funkciót. A dinnyét vágjuk egyenlő, közepes méretű karimákra, de figyeljünk, ne legyen túl vékony. Tegyük őket sütőpapírral bélelt tűzálló tálba. Egy tálkában keverjünk össze 1 kanál mézet, 1 cl melegvizet és a chilit, majd szilikon ecsettel vigyük fel a dinnyékre. Ezután mehet a sütőbe kb 25-30 percre.

A fagylalt:

1, Fogjunk 2 banánt, karikázzuk fel és fagyasszuk le. Szükségünk lesz még mélyfagyasztott málnára, vagy ízlés szerint bármilyen egyéb gyümölcsre.

2, A fagyott gyümölcsöket tegyük a turmixba és jó alaposan daráljuk le. Én az állag és íz javítása kedvéért adtam hozzá fél deci kókusztejet is. Ha kész, máris fogyasztható, de még jobb lesz az állaga, ha egy órára visszatesszük a mélyhűtőbe.

Tipp: Mivel ez a recept teljesen kikerüli a tej használatát, ezért laktózérzékenyek is bátran fogyaszthatják.


You Might Also Like

0 megjegyzés