Mediterrán ragus csirke - FecskeFészek

Mediterrán ragus csirke

Annyi édesség volt az elmúlt napokban, hogy lassan már cukormérgezést kaptok, ezért most inkább főztem egy nyárra való főételt. 

Imádom az olasz kaját. Könnyű, laktató, jellegzetes, finom. Épp ezért szeretem ezt a fél óra alatt elkészíthető fogást is, mert nagyon ízletes, de mégsincs lelkifurdalásom, miután megettem. Ha van otthon friss bazsalikom, az külön szerencse, mert még jobban kiemeli a zöldségek ízét. Bár a bazsalikom minden olasz étel elhanyagolhatatlan kelléke - najó a tiramisuba talán nem kell - valójában a fűszer Észak-Afrikából került Európába. Ezt tegnap olvastam, és azért osztom meg veletek, mert én magam sem tudtam eddig. Tegyétek el a tarsolyotokba ezt a receptet, mert nyáron még jól jöhet. :)

Már csak egy pohár rozé hiányzik, meg a Balaton part látképe

Recept: (2-3 főre)

·         50 dkg csirkemell
·         1 vöröshagyma
·         1 lilahagyma
·         4 paradicsom
·         1 cukkini
·         3 gerezd fokhagyma
·         10-12 szem olivabogyó
·         1 ek balzsamecet
·         olivaolaj
·         1 citrom
·         4-5 friss bazsalikomlevél
·        
·         durvára őrölt színes bors

1, Aprítsuk fel a vöröshagymát, a paradicsomot, a cukkinit, a lilahagymát pedig vágjuk félbe, mard karikázzuk fel. Kevés olivaolajon megpirítjuk a hagymát, majd hozzáadjuk a cukkinit, amit nagyjából 3 percig pirítunk. Ezután jöhet a paradicsom, sózzuk, borsozzuk, hagyjuk, hogy levet eresszen. 

2, Eközben egy serpenyőben kevés olivaolajat hevítünk, majd a csirkeszeletek mindkét oldalát hirtelen átpirítjuk, ráfacsarjuk fél citrom levét, és megborsozzuk. Sózni csak akkor érdemes, mikor már kicsit átsült, mert különben levet ereszt és kiszárad. 

3, Miközben a csirke sül, a raguhoz fokhagymanyomó segítségével hozzáadjuk a fokhagymát, egy evőkanál balzsamecetet, és ha szükséges, fél deci vizet. Keverjük hozzá a lilahagymát, az olivabogyót és az apróra vágott bazsalikom leveleket, majd még nagyjából 3-4 percig hagyjuk összefőni az ízeket. 

4, Ha kész a csirke, a raguval tálalhatjuk. Köret szerintem nem szükséges hozzá, mert így is nagyon laktató, de salátával kiegészíthetjük.

Tipp: Érdemes a főzéshez mindig használni 1-2 csepp friss citrom levét, mert nagyon jól kiemeli az ízeket.

You Might Also Like

0 megjegyzés