Túrós citromos morzsatorta - Blogkóstoló 19. - FecskeFészek

Túrós citromos morzsatorta - Blogkóstoló 19.

Szerencsére még időben észrevettem a felhívást a blogkóstoló 19. fordulójára, így azonnal jelentkeztem is. Nem mintha máskor nem főzhetnék különböző blogokról. Ilyenkor valahogy más a varázsa. Ez alkalommal a Cheffeleség blogot sorsolta nekem a játék háziasszonya, a szuper Fűszermánia blog írója. 

Már korábban is szembe jött velem a Cheffeleség blog, azonban most mélyültem el benne csak igazán. Mindenféle receptet találhatunk itt, a fotók gyönyörűek, így azonnal elvarázsolt. Hosszú válogatás, olvasgatás után a blogkóstolóra egy borzasztó egyszerű morzsatortát választottam. De biztosan elfogom készíteni például a sonkás gombás lassagne-t is! Meg a... na jó, inkább nem sorolom fel mind :)


Elkészítés egy normál tortaformához:
Tésztához:
  • 300 g liszt
  • fél csomag sütőpor
  • 120 g cukor a tésztához 
  • 1 egész tojás
  • 100 g hideg vaj
  • fél citrom leve (kisebb citrom)

Krémhez:
  • 200 g ricotta/túró
  • 2 tojás sárgája
  • 40 g cukor
  • a citrom másik felének leve
  • 3 ek tej

porcukor a tálaláshoz


Elkészítés:
  1. A tészta száraz hozzávalóit keverjük össze egy tálban. Daraboljuk hozzá a hideg vajat, és üssünk rá egy tojást, csorgassuk hozzá a fél citrom levét (2-3 facsarásnyit). 
  2. Kezünkkel morzsoljuk szét a vajat a keverékben. Ezt csak addig csináljuk, míg az egész tészta morzsás állagú lesz.
  3. A krémhez robotgéppel keverjük össze a hozzávalókat. Addig dolgozzunk, míg lágy állagot érünk el.
  4. A tortaforma alját béleljük ki szilikonos sütőpapírral. A tészta két harmadát szórjuk az aljára. A krémet kanalazzuk a közepére és egyengessük el úgy, hogy a pereménél 1 cm-et hagyjunk szabadon. A maradék tésztát szórjuk a tetejére. 
  5. 180 fokos előmelegített sütőben kb. 30-40 perc alatt aranybarnára sütjük. Tálalás előtt hintsük meg porcukorral. 

Isteni finom, örülök, hogy rátaláltam a Cheffeleség blogon. Egyszerű, gyorsan kész van, de valahogy az íze mégis olyan különleges! Köszönet a receptért, jövök még kóstolni :)


You Might Also Like

2 megjegyzés

  1. Ezigen! Turoval csinaltad? Sztem abbol meg finomabb. En is odavagyok ettol a gyors sutitol. Szepsegesek a fotoid. Koszonom

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm a receptet :) Igen túróval készült és isteni finom lett! Megyek kóstolni hozzád máskor is!

      Törlés