Marcipán bevonatos, mascarpone krémes, epres torta - FecskeFészek

Marcipán bevonatos, mascarpone krémes, epres torta

Ismét egy epertorta. Megint másként. J Szerettem volna egy kicsit lépni előre tortakészítésben. Így megpróbálkoztam bevonatosat készíteni, méghozzá marcipánnal. Már sokat emlegetett kolléganőm volt segítségemre a technikai kérdésekkel kapcsolatban. Tőle tanultam meg a marcipán rózsa és levél készítés fortélyait. Van még mit gyakorolni, de a cél az volt, hogy ez a torta csodás meglepetés legyen.


Hozzávalók és elkészítés:
A tésztához:
  • 16 dkg liszt
  • 6 dkg kakaópor
  • 10 g szódabikarbóna
  • 5 g sütőpor
  • csipet só
  • 2 tojás
  • 24 dkg cukor
  • 1 kávéskanál vaníliakivonat
  • 14 dkg tejföl (vagy joghurt)
  • 80 ml olaj
  • 160 ml kávé

A lisztet, kakaóport, szódabikarbónát, sütőport összekevertem. A tojásokat a cukorral összehabosítottam, mehet bele a vanília kivonat, a tejföl, az olaj és a kávé is. A kávét előre lefőztem, hogy ne legyen olyan meleg. A lisztes keveréket folyamatosan adagoltam a tojásoshoz. Robotgépet használtam végig, ne sajnáljuk rá az időt, klassz levegős lesz a tészta, ha jól összedolgozzuk. Rögzítsünk sütőpapírt a tortaforma aljába és öntsük bele a tésztát 25 percig süssük 180 fokon, akkor van kész ha nem ragad tészta a fogpiszkálóra ha a közepébe belenyomjuk.


A töltelékhez, krémhez:
  • kb. 300 g eper
  • 100 g sajtkrém (Hortobágyi márkájút vettem)
  • 250 g mascarpone (nem light)
  • 200 ml habtejszín
  • 2-3 ek porcukor
  • ízlés szerint: vanília aroma, citrom leve
Verjük fel keményre a habtejszínt. Közben adjuk hozzá a mascarponét és sajtkrémet, ízesítsük annyi porcukorral, amennyivel szeretnénk.

A bevonáshoz, díszítéshez:
  • 500 g Szamos marcipán + kb. 100-150 g porcukor
  • 100 g vaj + porcukor

Összeállítás:
  1. A tortalapot vágjuk ketté. A legegyenesebb fele legyen majd a legteteje. Az alsó lapot tegyük egy nagy lapos tányérra (erről már nem fogjuk levenni tortát).
  2. Az alsó lapra halmozzunk félbevágott, porcukorban megforgatott epreket. Arra figyeljünk, hogy a szélén legalább 1- 1,5 cm helyet hagyjunk körben. Ez azért fontos, mert a marcipánborítás nem érintkezhet a gyümölccsel. (ha érintkezik, akkor folyni fog a marcipán…)
  3. Készítsünk vajkrémet: jól dolgozzuk össze a 100 g vajat annyi porcukorral, ami számunkra elég édessé teszi. 1-2 evőkanálnyi.
  4. Oszlassuk el egyenletesen a mascarponés krémet a tortán.
  5. Tegyük rá a tortalap másik felét. A hézagot tömjük meg a vajkrémmel és az egész tortát is vonjuk be vele. Ez azért szükséges, hogy a marcipánborítás rajta maradjon majd.

A bevonás:

Két youtube videót tudok ajánlani, amit feltétlen meg kell nézni bevonás, díszítés előtt:

A marcipánhoz kisebb részletekben gyúrjunk hozzá kb. 100-150 g porcukrot. Nyújtsuk ki vékonyra, nekem nagyjából fél centisre sikerült. Óvatosan nyúljunk alá és helyezzük rá a torta tetejére. Egyengessük rá kezünkkel az oldalára is, igyekezzünk, hogy ne legyen buborékos, hullámos. Az aljánál vágjuk körbe és a széleket nyomkodjuk a torta alá. Egy lapos eszközzel (spatula) simítgassuk a marcipánt a tortára.
Érdemes az alsó szélére valami díszítést tenni, hogy eltakarjuk nem szép részeket.


Tároljuk a torát hűtőben. Egy nagy késsel gyönyörűen szeletelhető.



You Might Also Like

0 megjegyzés