Kéksajtos spagetti - FecskeFészek

Kéksajtos spagetti

Ismét egy finom tészta. Az elkészítése egyáltalán nem mondható bonyolultnak. De azért nálunk kalandos volt a története. Kezdve onnan, hogy gorgonzolás gnocchit akartam készíteni… gorgonzolát végül nem vettem, mert túl drágának ítélte meg a lelkivilágom, a kicsivel olcsóbb kéksajtot választottam. Miután kissé torokfájósan estem haza, így inkább nem vesződtem a gnocchi készítéssel, maradtam a tésztánál. Tádáám, így született a kéksajtos spagetti.

És még azt is elmesélem, hogy az áram is elment főzés közben. Még jó, hogy gázos a tűzhelyem. Persze egy kis áramkimaradás nem akadályozhatja meg, hogy elkészüljön az étel. Előkerültek hát a gyertyák, nagyon hangulatos volt!

Hozzávalók 3 főre:
  • 250-300 g spagetti tészta (só, olaj a kifőzéshez)
  • 1 kis fej hagyma
  • 1 nagy gerezd fokhagyma
  • 200 ml tejszín
  • 1 ek tejföl
  • 3 ek a forrásban lévő tésztavízből
  • kb 10-15 dkg kéksajt
  • 2 csipet tárkony
  • só, bors
  • néhány szem koktélparadicsom
Elkészítés:

  1. A tésztát főzzük ki forró vízben, tegyünk a vízbe egy evőkanál sót és olivaolajat.
  2. A vöröshagymát kisebb kockákra aprítsuk, a fokhagymát is tisztítsuk meg. A sajtot morzsoljuk/szeleteljük kisebb darabokra.
  3. Egy lábasban a vöröshagymát dinszteljük meg olivaolajon, közben adjuk hozzá a fokhagymát is. Öntsük rá a tejszínt, adjuk hozzá a tejfölt és forraljuk össze. Apránként keverjük hozzá kézi habverővel a sajtot, jól vegyítsük el benne. Ha túl sűrűnek találjuk, adjunk hozzá a tészta vizéből egy keveset. Ízesítsük a szószt egy-két csipet tárkonnyal, sóval és borssal.  
  4. Tálaláskor kanalazzuk a tésztára a szószt, tegyünk rá koktélparadicsom cikkeket és morzsolhatunk még rá egy kevés kéksajtot.



You Might Also Like

0 megjegyzés