Tejszínes csirkemell kukoricával - FecskeFészek

Tejszínes csirkemell kukoricával

Annyit tudtunk, hogy „valamit kukoricával” szeretnénk enni. Azt pedig én nagyon tudtam, hogy mindezt gyorsan szeretném előállítani. Néhány hűtőnyitogatás után az alábbi recept jött össze.

Gondolkoztam, milyen fűszert válasszak ehhez az ételhez. A kurkuma fűszeres zacskóm még ki sem volt bontva. Hát kinyitottam, megszagoltam. Hm… úgy éreztem ez jó lesz. Még szép sárga színt is adott az ételnek, amitől még kívánatosabb lett. Nem véletlen nevezik ezt a fűszert sárga gyömbérnek is. Dél-Ázsiában őshonos, főként curry fűszerkeverék alapja, indiai ételekben használják főként. De ugye a kreativitásnak csak a csillagos ég szab határokat J

 Hozzávalók 3 főre:
  • 30 dkg csirkemell
  • 1 doboz kukorica konzerv
  • 1 ek vaj
  • 2 dl tejszín
  • 3 gerezd fokhagyma
  • só, bors (lehetőleg frissen őrölt)
  • 4 csipet kurkuma (de leginkább ízlés szerinti mennyiségben)
  • rizs köretnek

Elkészítés:
  1. A csirkemellet megtisztítjuk, felvágjuk csíkokra, kockákra, kinek, hogy tetszik. Egy evőkanál vajat felhevítünk egy serpenyőben, majd rádobjuk a csirkemellet, megsózzuk. Kb. 10 perc alatt átsül. Mikor már puha a csirkemell hozzáadunk egy gerezd fokhagymát préselve, összekeverjük vele. Ez után jöhet rá a kukoricakonzerv (a levét nem kell bele tenni). Kevergetés mellett 3-4 percig főzzük.
  2. A tejszínt kiöntjük egy tálba, hozzáadjuk a fűszereket: 2 gerezd fokhagyma préselve, só, bors, kurkuma. Jól összekeverjük.
  3. A kukoricás csirkemellre ráöntjük a fűszeres tejszínt, felforraljuk. „Sajnos” muszáj folyamatosan kóstolgatni, hogy eléggé fűszeres, megfelelően sós-e.
  4. Köretként rizst tálaljunk hozzá. Díszítésként tárkonyt szórtam a tetejére tálalás előtt.


You Might Also Like

0 megjegyzés