Menzakaja paleosítva - sóskafőzelék főtt karalábéval

Nagyon szeretem a menzakaját, de lássuk be nem sorolható a legegészségesebb ételek közé. Ha azonban ezen túllépünk, és nem törődünk az akadályokkal, kis agyalás után fantasztikus újragondolások születhetnek. Valami fantasztikus krumplihelyettesítő a karalábé. A jó fűszerezésnek köszönhetően, magam is alig tudom megmondani a különbséget.

Azt szeretem ebben az egész paleoban, hogy új szemléletmódot ad, és kényszerít arra, hogy kipróbáljak új dolgokat. Imádom. Najó, előfordulnak mélyrepülések is, amikor az ember hullafáradtan hazaesik a munkából, de ezeket nem feltétlenül írom le a blogba. :) A lényeg, hogy minél több ideje csinálja az ember, annál inkább érzi magát egészségesnek, és annál kevesebbszer kívánja meg a junkfoodot. Ha meg mégis lecsúszik - hát én annak vagyok a híve, hogy mindent lehet, csak mértékkel.


Recept: (2 főre)

·         2 kisebb karalábé
·         400 g sóskapüré, vagy 2 nagyobb marék sóskalevél
·         vaj, vagy kókuszzsír, vagy ghee
·         2 tojássárgája
·         5 dkg mandulaliszt (ez megmaradt az előző nap készített mandulatejből)
·         fél dl mandulatej
·         curry alapú fűszer
·        
·         bors
·         xilit ízlés szerint

1, A karalábékat hámozzuk meg és vágjuk nagyobb kockákra. Bő sós vízzel tegyük fel főni.

2, Ezalatt elkészítjük a sóskát. Kevés vajat olvasztunk, erre rátesszük a megmosott sóskaleveleket, vagy a fagyasztott sóskapürét. Ha összeesett/felolvadt, a tűzről levéve adjuk hozzá a külön kikevert tojás-mandulaliszt-mandulatej keveréket, majd sózzuk borsozzuk (csak egy-egy csipet elég). Tegyük vissza a tűzre, és adjuk hozzá a nyírfacukrot ízlés szerint. Keverjük össze jó alaposan, és kész.

3, Ha megfőtt – villával tesztelem – a karalábéról öntsük le a vizet és ízesítsük fűszersóval, curry-bors-piros paprika keverékével ízlés szerint. Vigyázat, kevés elég belőle!

You Might Also Like

0 megjegyzés