Epres csokis torta - FecskeFészek

Epres csokis torta

Szülinapi meglepetésként készítettem el első komoly tortámat. Már napokkal a sütés előtt elkezdődött a tervezgetés, milyen is legyen, hogy legyen. Különböző blogokról igyekeztem ihletet meríteni, és meg is találtam a megfelelőt: különleges, de mégsem borzasztó nehéz, viszont annál finomabb tortára esett a választásom a Mohakonyháról. Ez úton is köszönöm a csodásabbnál csodásabb recepteket, legszívesebben mindet kipróbálnám.

Most nem mertem kísérletezni, mindent pontosan a talált receptnek megfelelően készítettem el. Így én azzal segítek, hogy leírom tapasztalataimat az egyes munkafázisoknál.

Bevallom, 4 órát vacakoltunk vele, jó kis program volt és mindenképp megérte. Arról nem is beszélve, hogy milyen jó érzés volt begyűjteni a dicséreteket a finom tortáért :)


Hozzávalók és elkészítés (26 cm átmérőjű tortaformához)

A tésztához:
  • 16 dkg liszt
  • 6 dkg kakaópor
  • 10 g szódabikarbóna
  • 5 g sütőpor
  • csipet só
  • 2 tojás
  • 24 dkg cukor
  • 1 kávéskanál vaníliakivonat
  • 14 dkg tejföl (vagy joghurt)
  • 80 ml olaj
  • 160 ml kávé

A lisztet, kakaóport, szódabikarbónát, sütőport összekevertem. A tojásokat a cukorral összehabosítottam, mehet bele a vanília kivonat, a tejföl, az olaj és a kávé is. A kávét előre lefőztem, hogy ne legyen olyan meleg. A lisztes keveréket folyamatosan adagoltam a tojásoshoz. Robotgépet használtam végig, ne sajnáljuk rá az időt, klassz levegős lesz a tészta, ha jól összedolgozzuk. Rögzítsünk sütőpapírt a tortaforma aljába és öntsük bele a tésztát 25 percig süssük 180 fokon, akkor van kész ha nem ragad tészta a fogpiszkálóra ha a közepébe belenyomjuk.

A krémhez:
  • 30 dkg tejföl
  • 8 dkg porcukor
  • 4 dl habtejszín
  • 1 citrom leve (én három evőkanálnyi üveges citromlevet használtam hozzá)
  • 40 dkg eper pürésítve
  • 20 g zselatin
Először is pürésíteni kell az epret, ezt nagyon egyszerűen megoldhatjuk egy robotgéppel. A tejszínt jó keményre fel kell verni. Összekeverjük a tejfölt, porcukrot, eperpürét, citromlevet, majd óvatosan beleforgatjuk fakanállal a habot. Egy nagyobb méretű lábasban 4 ek vízzel elkeverjük a zselatint, majd begyújtunk alatta, hagyjuk felmelegedni, ez után apránként hozzákeverjük a krémet, jól összeforgatjuk vele (nem kell felforralni). Ne ijedjünk meg (én először kétségbe estem), hogy nagyon híg lesz a krém. Higgyük el, hogy mikor a hűtőbe kerül majd meg fog dermedni.

A glazúrhoz:
  • 80 ml víz
  • 70 ml habtejszín
  • 9 dkg porcukor
  • 4 dkg kakaópor
  • 5 g zselatin
Ennél finomabb dolgot még nem ettem süteményen. Nem válik ropogóssá, szépen lehet szeletelni. A vízből 3 ek-t összekeverünk a zselatinnal és félre tesszük. A porcukrot és a kakaóport jól összekeverjük. A maradék vizet és a tejszínt elkezdjük egy kis lábasban melegíteni és szép fokozatosan kézi habverővel hozzádolgozzuk a porcukros keveréket, igyekezzünk, hogy minél simább legyen. Időközben a mikroba betesszük 10 mp-re 600 watton a zselatint, ami ez idő alatt felolvad, és ezt is hozzákeverjük a melegedő glazúrhoz. Nem kell megvárni míg felforr, levesszük a tűzről, addig kevergetjük míg langyos nem lesz.

Az összeállítás, díszítés:
  • 8-10 nagyobb eper az oldalára körben
  • bármilyen gyümölcs a díszítéshez
A kapcsos tortaformánkra szükség lesz, de ezt még magasítsuk meg sütőpapírral. Tehát körbe rögzítsünk sütőpapírt, úgy, hogy az felül kilógjon a formából. A teljesen kihűlt piskótatésztát vágjuk ketté, azt egyik felét helyezzük vissza a tortaformába. Ezt követően a oldalát rakjuk ki a fél eprekkel . Majd merőkanállal merjük bele a (még mindig híg) epres krémet, majd erre nyomjuk rá a piskóta másik felét. Most következik, hogy ráöntjük a glazúrt, amit el lehet egyengetni, ha nem folyna szét magától, meg sem fog látszani később. És már mehet is egy egész éjszakára a hűtőbe. Tálalás előtt pedig díszítsük fel, ahogyan szeretnénk, én epret és kék szőlőt használtam.




You Might Also Like

2 megjegyzés

  1. Nagyon jól sikerült a tortád! mutatós, és biztos finom is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen :), nagyon izgultam, hogy milyen lesz, szerencsére ízlett mindenkinek! És kedvet is kaptam a "tortázáshoz" :) még egyszer köszi és üdv.

      Törlés