Sóskamártással töltött ravioli, baconos paradicsomos szósszal - FecskeFészek

Sóskamártással töltött ravioli, baconos paradicsomos szósszal

A hetem igen sűrűre sikeredett, tegnap még a Sopront is megjártam, ezért nem sok időm volt főzni. Igaz a tegnapi fesztiválélmény után nem gondoltam volna, hogy ma normális ételt fogok tudni enni. Aztán viszont délután megláttam egy fotót, egy nagyon ígéretesnek tűnő tál ravioliról, és az a furcsa érzés kerített hatalmába, hogy az éhségemet ma csak és kizárólag a ravioli képes csillapítani. Be is vásároltam és nekiálltam. Hát nem az egyperces kategória, de asszem megéri. Nekem legalábbis nagyon bejött.


Bár tudnék jobban fotózni.
Vállalkozó kedvű fotósok taníthatnának pár trükköt.
Recept: (3-4 főre)

A tésztához:

·         2 tojás
·         1 cl olivaolaj
·         5 cl víz
·         10-15 dkg liszt (amennyit felvesz)
·         1 tk só

A töltelékhez:

·         80 dkg friss spenótlevél
·         1/2 ek liszt
·         1 ek tejföl
·        
·         bors
·         2 gerezd fokhagyma

A szószhoz:

·         1 paradicsom
·         4 vékony bacon szelet
·         1 dl tejszín
·         2 gerezd fokhagyma
·         5 dkg reszelt félzsíros sajt
·        
·         bors
·         néhány levél bazsalikom

1, A tésztát csináljuk meg először. Egy tálban összekeverjük a két tojást a vízzel, és elkezdjük hozzáadni a lisztet. Annyira lesz szükség, amennyit felvesz, bevallom én sem számoltam, csak érzésre adagoltam. A liszttel együtt mehet bele a só is. Jó alaposan keverjük össze a hozzávalókat, majd a végén gyúrjuk egybe az olajjal. Ha kész, formázzunk belőle gombócot, csomagoljuk celofánba és mehet a hűtőbe pihenni, legalább egy órát.

2, Addig van időnk megfőzni a tölteléket. Ehhez mossuk meg nagyon alaposan a spenótot - mert ugye a föld nem túl finom. A szárakat le kell csippenteni, mert keserű lesz tőle az étel, de én a levelekből is kihúztam. Ez nem kötelező, kicsit pepecselős feladat. Kevés vajat hevítettem, majd átpuhítottam a leveleket (szép sötétzöld lesz). Mehet bele a só, a bors és a fokhagyma, majd a liszttel elkevert tejföl. Jól keverjük össze, hagyjuk egyszer felforrni, majd tegyük félre hűlni. Lehet cukrozni is, de szerintem így, hogy nem főzelékként eszi az ember, ez nem szükséges.

Kis zenei ajánló a Volt fesztivál előtt tisztelegve, illetve lazításképp:



3, A tésztát lisztes deszkán kinyújtjuk, 1 mm vastagságúra. A belső felületét kenjük le egy kevés felkevert tojással. Én 4 egyenlő csíkra vágtam a tésztát, majd egyenlő távolságonként tettem rá egy keveset a töltelékből. Kockázzuk fel a tésztát - azaz a töltelékek közt vágjuk fel - és mivel a sóskamártás elég folyékony, formázzunk batyukat belőle. Lobogó vízben 3-5 perc alatt megfőzzük, attól függően, hogy mennyire „al dente” az ízlésünk. Ha kivettük, kevés folyékony vajjal öntsük le, így nem szárad ki majd olyan könnyen. (Ha egyáltalán lenne rá ideje…)

4, A szószhoz egy lábosban megpirítjuk az apróra vágott bacon szeleteket, majd hozzáadjuk a felkockázott paradicsomot is. Felöntjük a tejszínnel, és sózzuk, borsozzuk. Mehet mellé a fokhagyma, és a reszelt sajt, ami besűríti majd. Átforraljuk az egészet és amikor elzártuk a gázt, még belekeverjük a durvára vágott bazsalikomleveleket. 

5, Mehet a raviolira, reszelt parmezánnal megszórva tálaljuk.

You Might Also Like

0 megjegyzés