Epres-Rebarbarás minikuglóf - FecskeFészek

Epres-Rebarbarás minikuglóf

"Jó, de mégis miért jó a rebarbaramentes ásványvíz?" kérdezte tőlem egy ismerősöm, és nekem hosszú percekbe telt, mire megfejtettem, hogy az előbb kínált rebarbara-mentás ízesítésű üdítő nevét értette félre. Pár éve jelentek meg a piacon az ízesített ásványvizek, köztük volt a fenn említett ital is. Bár nekem nagyon ízlett, de sokáig fogalmam sem volt, hogyan is kell elképzelni a rebarbarát. Aztán pár hete eszembe jutott ez a történet, és utánaolvastam ennek az általunk gyümölcsként fogyasztott zöldségnek. Fanyarkás íze miatt édes gyümölcsökkel, például eperrel szokták párosítani. Ezt tettem most én is, és ezzel együtt végre felavattam a karácsonyra kapott minikuglóf formát is.


Recept: (12 darab)

·         25 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt (finomliszt is használható)
·         10 dkg vaj
·         1 kk sütőpor
·         ½ kk szódabikarbóna
·         1 csipet só
·         1 dl tej
·         1 kis pohár joghurt
·         10 dkg cukor
·         1 tojás
·         15 dkg eper
·         2 hosszú rebarbara szál

1, A vajat olvasszuk fel a tűzhelyen, vagy a mikróban. Egy tálban keverjük össze a lisztet, a sütőport, a szódabikarbónát, és a sót, majd keverjük hozzá a folyékony vajat, a tojást, a joghurtot és a tejet. Végül adjuk hozzá a cukrot.

2, Az epret csumázzuk ki, és vágjuk félkörömnyi darabokra, majd tegyük ugyanezt a rebarbarával is. Végül keverjük a tésztához.

3, A minikuglóf formájú szilikon formába a tészta nem ragad bele, ezért nem szükséges kivajazni. Körülbelül 25 perc alatt készre sütjük. A tésztából muffin is készíthető.

Tipp: A rebarbara kemény végeit le kell vágni, majd a szárát lehúzni. Ez kézzel is könnyen megy, de nekem jobban bevált hámozóval. A leveleket le kell vágni, mert mérgezőek.

You Might Also Like

0 megjegyzés