Ananászos-mogyorós csirke - FecskeFészek

Ananászos-mogyorós csirke

A hétvégét a Balatonon töltöttem, ahol a barátaim főztek finomabbnál finomabb bográcsos ételeket - annyit, hogy tegnap nem is voltam éhes. Ma viszont már nem volt mit tenni, újra be kellett vetnem a kreativitásomat és főzni valamit, tekintve, hogy éhen veszni még mindig nem a legjobb dolog. Mivel ki vagyok szédülve az ázsiai jellegű ételekért, valami hasonlót próbáltam meg összehozni. A csirkét jól kiegészíti a mogyoró, a lédús ananász pedig nem engedi, hogy a hús túlságosan kiszáradjon. Salátával és rizzsel tálaltam. :)

Színkavalkád vacsorára

Recept: (3-4 főre)

·         70 dkg csirke
·         1 konzerv felkockázott ananász
·         10 dkg pörkölt földimogyoró
·         fél dl szójaszósz
·         fél citrom
·         olivaolaj
·        
·         bors

1, A csirkét vágjuk fel nagyobb kockákra. Kevés olivaolajat hevítsünk fel egy serpenyőben, majd tegyük bele a felkockázott húst. Még mielőtt átpirul, facsarjuk rá fél citrom levét és borsozzuk meg. Vigyázat a magokkal, nagyon kellemetlen élmény, ha evés közben véletlenül ráharapunk. Ha már valamennyire megsült, megsózhatjuk, de nem kell nagyon, mert a szójaszósz elég intenzíven sós ízű.

2, Eközben egy másik serpenyőben pirítsuk meg az ananászt, majd öntsünk hozzá fél deci szójaszószt. Fedjük le, és hagyjuk, hogy az ananász felszívja a szóját. Szórjuk mellé a mogyorót, pirítsuk át, majd adjuk a húshoz, és közepes láng felett keverjük át az összetevőket.

3, Köretként friss salátát és rizst ajánlok.

You Might Also Like

1 megjegyzés