Tükörtojás, kicsit másképp - FecskeFészek

Tükörtojás, kicsit másképp

Néha a legegyszerűbb dolgok a legnagyszerűbbek. Szerintem ez az élet minden területére igaz. A következő receptet egy nagyon kedves barátnőm mutatta meg egyszer, és azóta valahogy nem is szeretem annyira a tükörtojást "meztelenül". Különösen kedvelem azért, mert reggelinek, ebédnek, vagy vacsorának is tökéletes. Tálalni szinte bármivel lehet, elkészítése pedig nem igényel többet 10-15 percnél. Szóval egyszerűség mindenek felett.

Recept (2 főre):

·         4 szelet toast kenyér
·         4 tojás
·         pirospaprika
·         csepp olivaolaj
·         2 vékony szelet bacon

1, Fogjuk a kenyereket és vágjunk bele bármilyen formát egy éles késsel. Nagyobb alakú, kész formával is dolgozhatunk.

2, Egy cseppnyi olivaolajat (tényleg legyen annyi, nem jó, ha a kenyér felszívja) felforrósítunk egy serpenyőben. A kenyérszeleteket beletesszük, és óvatosan a kivágott lukakba engedjük a feltört tojások tartalmát. Kis lángon hagyjuk megsülni a tojásokat. 

3, Amíg a tojás készül, felvághatjuk a zöldségeket. Én a szezonhoz illően retket és paradicsomot használtam, de nagyjából bármilyen zsenge zöldség jó mellé. Kaptam Olaszországból parmezánt is, ebből egy keveset reszeltem mellé, fantasztikus kiegészítő.

4, Ha megsült a kenyér, tálaljuk, a tetejét megszórhatjuk egy késhegynyi pirospaprikával. A serpenyőben nagy lángon még süssük át a két szelet bacont. Ez 2 perc alatt kész, és máris fogyasztható. Jó étvágyat!







You Might Also Like

0 megjegyzés