Eperszezon - FecskeFészek

Eperszezon

Minden évben megfogadom, hogy na most végre jól kihasználom az eperszezont, epret fogok enni eperrel, mindenbe becsempészem amibe lehet és amibe nem abba is... Ez persze a nagy rohanásban általában elmarad.
Idén viszont már most elkezdtem ötletelni, hogy milyen epres finomságokat fogok készíteni az elkövetkező időszakban, illetve a szokásos reggeli zabkásámat már felváltotta a házilag készült epres-zabos joghurt. Nagyon megéri a bolti gyümölcsjoghurt helyett ilyennel indítani a napot, nincs benne hozzáadott cukor, viszont annál több rost.. én nem tudom megunni.


...Szóval a nagy "eprezésben" eszembe jutott, hogy ha valamihez (pl. a kedvenc bazsalikomos eperszörpömhöz) sok eperre lenne szükségem, akkor felkeresnék egy közelben található szedd magad eperföldet. Eddig ezt azért sem tettem meg, mert én tömegközlekedéssel járok, így arra számítottam, hogy ezek a földek inkább autó távolságra vannak, így biztos macerás lehet a ki-, bejutás. Viszont! Hétvégén leugrottunk HÉV-vel Szentendrére, és Pomáznál a HÉV ablakából megláttam egy kis földet, ami nagyon gyanús volt nekem. Gyorsan rákerestem, és valóban szedd magad eperföld volt.
Így elhatároztam, hogy összeszedek nektek pár infót a szedd magad eperföldekkel kapcsolatban, hátha lesz kedvetek felkerekedni, ha eddig ti sem tettétek.


  • Érdemes nem hét elején, inkább pénteken, vagy szombaton menni, hiszen hétvégén általában nagy a forgalom, hétfőn nem biztos, hogy lesz mit szedni. Napszakot tekintve viszont inkább a korábbi időpontokat válasszuk, szintén a fent említett indokból. 
  • Az eper sajnos nem tartozik a sokáig és szépen tárolható gyümölcsök közé, így ha szeretnénk, hogy szép maradjon, akkor érdemesebb valami laposabb edénybe, nem túlságosan összezsúfolva szedni. Ha szörp, vagy lekvár lesz belőle, akkor viszont mehet vödörbe is. 
  • Ezen kívül még érdemes arra figyelni, hogy csak teljesen érett szemeket szedjünk le, mivel az eper már nem érik tovább leszedés után, és a kissé még színtelen szemeket két nap múlva majd leszedheti valaki más szép éretten. 
  • Általában május közepétől június közepéig szedhető eper, de a pontos időpontokról érdemes a kiválasztott helynél érdeklődni.
Pomázon két földet is találunk, az egyiket a Dobogókői, a másikat a Pomáz és Szentendre közötti út mellett. A Solymári eperföldet is el tudjuk érni akár tömegközlekedéssel is, ez a kék 218-as busz Solymár, Téglagyári bekötőút nevű megállójától érhető el.  

Ezeken kívül számos szedd magad eperföldet üzemeltetnek még országszerte, itt egy jó kis oldal, ezen egy csomó hasznos dolgot találtok a témával kapcsolatban: 

You Might Also Like

0 megjegyzés