Céklafőzelék pirított csirkemájjal - FecskeFészek

Céklafőzelék pirított csirkemájjal

Néhány éve kötöttem közelebbi barátságot a friss céklával, mikor egy forgatáson előszeretettel rágcsáltuk a kis céklahasábokat főétkezések között/helyett. A kedvemcem továbbra is a friss változat, de mivel a főzelékeket is kivétel nélkül nagyon szeretem, így most ezt készítettem belőle.

Amire szükségem volt:

5-6 db közepes méretű cékla
2 dl főzőtejszín
1 tk kömény
Só, bors
1 kis fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
Negyed citrom leve
2 ek teljes kiőrlésű zabliszt
Víz
2 el vaj
Fél kg csirkemáj
2 tk szárított majoranna

A hagymákat apróra daraboljuk, majd a vaj felén elkezdjük megpirítani. Pár perc után jöhetnek hozzá a kockára darabolt céklák. Kicsit összeforgatjuk, majd felöntjük annyi vízzel, hogy épp ellepje. Jöhet a só, bors, kömény. Mikor a cékla megfőtt, de azért még roppanós, beleöntjük a tejszínt, amihez előzőleg hozzákeverjük a teljes kiőrlésű lisztet. Már csak a citromlé hiányzik. Miután besűrűsödött, ezt is hozzácsepegtetjük.
A vaj másik felén pirítottam meg a csirkemájat, amit majorannával, és a végén sóval fűszereztem.

Ilyen szép színű főzelék lett belőle:


You Might Also Like

0 megjegyzés